CroTuners Forum // Cro Tuning / Cro Styling
 Str: [1]   Dolje
  Ispis  
Autor Tema: Supercharger (kompresor)  (Posjeta: 7218 puta)
0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.
flip-flop
Punopravni član


RIspekt: +0/-0
Offline Offline

Postova: 715


kolor guru


WWW
« na: Travanj 25, 2008, 11:34:04 »

Svi sve znaju o turbo punjacima pa je doslo vrijeme da se malo upoznamo sa daleko boljim i zescim "pojacanjem" snage motora. Jedan od najpoznatijih proizvođača superchargera je EATON i vec je prva ugradnja u neke automobile (Mini cooper S, Golf V GT, Mercedesovim Kompressor modelima, Corvette).

Supercharger povecava okretni moment u svim podrucjima rada (okretaji) bez bilokakve "rupe" u prednabijanju. To omogucuje proizvođačima vozila koristenje manjih 4 i 6 cilindara motora bez gubljenja snage i performansi. Dodatno supercharger ima tzv. bypass sistem koji reducira "kontrolu" zraka kad boost nije potreban što rezultira boljoj i ekonomicnijoj potrosnji goriva. Tipicna ugradnja superchargera je na 1.8 pa sve do 5.3 pa cak i 6.0 motore.

Na motor sa superchargerom se može stavit intercooler ali i nemora. to ne igra veliku ulogu kao kod turbo motora. Povremeno pritisak superchargera prelazi dosta klasicni pritisak turbo punjaca ali rezultira vecim snagama i okretnim momentom kamiona. Ali to sve povlaci za sobom mjenjanje vitalnih dijelova motora pošto supercharger puše tj druka cak i preko 1.2 bara. Stavljanjem manje remenice dobivamo još bržu vrtnju superchargera i onda puni jos vise i jace zrak u motor.



Razlika superchargera i turbo punjaca:
Supercharger je pokretan preko remenice i radi iskljucivo mehanicki a sluzi za prednabijanje zraka. Dakle supercharger se "spaja" direktno na zupcasti remen sto je razlika s turbojm jer je turbo pokretan pomocu ispušnih plinova. Supercharger pruza vise snage na nizim okretajima pomocu "pumpanja" vise zraka u motor i direktnog povezivanja sa brzinom bregastih osovina. Pozitivna strana svega toga je da supercharger ima momentalnu reakciju sto je opet razlicito prema turbo punjacima. Supercharger je dobar put tj nacin da se obiđe turbo rupa posto supercharger NEMA turbo rupe vec puni od pocetka do kraja.
Podmazivanje superchargera je isto razlicito od turbo punjaca. Supercharger ima vlastiti spremnik ulja i nemora koristit motorno ulje kao turbo punjac.


ova tema je otvorena za diskusiju tj da vidimo ostala mišljenja oko superchargera..


Nadam se da vas je ovo malo barem zainteresiralo jer znam da mene je.. pošto na novi motor ide M45 Eaton supercharger i to je 1000000% sigurno.. 
Evidentirano

*** show's the finger ***

flip-flop
Punopravni član


RIspekt: +0/-0
Offline Offline

Postova: 715


kolor guru


WWW
« Odgovor #1 na: Travanj 25, 2008, 11:55:53 »

evo i link na simulator..

http://autoapps.eaton.com/Simulator/EngineDetails.aspx
Evidentirano

*** show's the finger ***

Ruske
Punopravni član


RIspekt: +1/-1
Online Online

Postova: 9081


1 / 32189 ... 135,9 ... 15,63 ... 148000


WWW
« Odgovor #2 na: Travanj 25, 2008, 12:06:34 »

ja ne bi puno mislio i stavio ovo pod sticky...
Evidentirano


STI
Punopravni član


RIspekt: +0/-0
Offline Offline

Postova: 70


« Odgovor #3 na: Travanj 25, 2008, 12:45:26 »

Upitna je jedino konstatacija o "boljem i žešćem" pojačanju snage motora u istoj rečenici sa turbo punjačem. Wink
Evidentirano

STI
flip-flop
Punopravni član


RIspekt: +0/-0
Offline Offline

Postova: 715


kolor guru


WWW
« Odgovor #4 na: Travanj 25, 2008, 01:44:10 »

turbo daje boost koji radi na jednom podrucju okretaja i a supercharger lupa kak se kaze od paljenja auta pa sve do blokade.. a bolje i žešče nije boost tj udarac u leđa kao kod turba.. ljepse je dok auto konstantno ubrzava tj istom snagom nego dok me šamara u leđa.. barem meni..  hebes konje ako nemas momenta..  Wink

usporedba turba i superchargera:
http://www.superchargersonline.com/content.asp?ID=19

na jednom od kalkulatora..
klasicni motor od serijskih 200ks na kotacima sa superchargerom tj moguc dobitak..

Existing horsepower:200 rear wheel HP
Planned level of boost: 9psi
Planned fuel octane rating: 100
Intercooler / Aftercooler:2-Core
Estimated Results:
HP Loss due to timing adjustment: 0
Est. flywheel HP with supercharger: 408.1375
Est. rear wheel HP with supercharger: 326.51
Total HP Gain: 126.51 rear wheel HP
Percentage Gain: 63.255 %

evo i jedna sa motorom 2.0 16v (kalkulator sam odredi "pocetnu" snagu bez kompresora).. s tim da je kompresija smanjivana za tocno 1 bar..
M45 kompresor je koristen na simulaciji..  Wink zeleno (serijski motor) crveno (sa superchargerom)
power

torque


baš ljepo i ravnomjerno raste snaga.. to je bit svega... ali mislim da je tema dobra da vidimo mišljenja..
Evidentirano

*** show's the finger ***

flip-flop
Punopravni član


RIspekt: +0/-0
Offline Offline

Postova: 715


kolor guru


WWW
« Odgovor #5 na: Travanj 25, 2008, 02:00:00 »

pontiac GTO supercharged
http://www.youtube.com/v/VOqw_RScLbw&hl=en
pontiac GTO twin turbo
http://www.youtube.com/v/DjzZPezIp-4&hl=en

samo radi usporedbe..
Evidentirano

*** show's the finger ***

Danko
Moderator
Punopravni član


RIspekt: +0/-0
Offline Offline

Postova: 2629



« Odgovor #6 na: Travanj 25, 2008, 02:12:17 »

o tome superchargeru sam razmisljao dok sam imao staru ibizu.sve u svemu,da imam financija i pristojno vozilo ne bih se previse dvoumio  Smiley btw,koliko dodje jedan supercharger?recimo ovaj eaton m45? i kakve radove treba izvesti da bi on radio kako treba na nekom NA motoru?
Evidentirano

powered by potent booster Smiley
flip-flop
Punopravni član


RIspekt: +0/-0
Offline Offline

Postova: 715


kolor guru


WWW
« Odgovor #7 na: Travanj 25, 2008, 02:27:28 »

ak se ne varam oko 2 soma dolara je novi u eatonu.. ali ja imam stelu za jako sitnu lovu.. mercedes..  Wink

imas puno toga za mijenjati na N/A motoru da se stavi recimo M60 gore.. jer druka oko 1.2 bara.. znaci klipovi, klipnjace i tak.. ali neki prosjecni supercharger bi trebao staviti karike.. sve vise snage vise pojacanja na motoru treba..  Wink
Evidentirano

*** show's the finger ***

Tracker
Punopravni član


RIspekt: +0/-0
Offline Offline

Postova: 498



« Odgovor #8 na: Travanj 25, 2008, 09:04:27 »

Ma nemash pojma  Tongue
Turbo for teh win  Grin

Kompresor je jako zanimljiva stvarčica,ali daleko od toga sa turbinom/ama se može izvući više snage nego sa kompresorom,nije stvar samo u pritisku,stvar je i u količini zraka,tu je još i gubitak koji kompresor uzima za svoj pogon,dok se turbo pokreće "otpadnim" ispušnim plinovima.
Mene ipak turbina više privlači,kao što kaže flip,sve zavisi od toga što eliš od auta,ako želiš linearno ubrzanje,zviždanje pod haubom Cool onda kompresor,a ako želiš mahnite šuteve u leđa,kihanje na šaltanju onda turbo.

Ili možda paklena kombinacija,oboje   uteg2

http://absolutecars.free.fr/Auto/Lancia/LHA133%20-%20Delta%20S4%20Gruppe%20B%201985A.jpg
Evidentirano
Willy
Član kluba
Punopravni član


RIspekt: +1/-0
Offline Offline

Postova: 855


No Turbo - No Problems!


WWW
« Odgovor #9 na: Travanj 25, 2008, 09:10:45 »

Za kombinaciju ti je dovoljan i 1.4 TSI od 140ks ili 170ks...
Evidentirano

NEW NEW Personal best @ my favorite race track: 1:44:1xx and counting... Smiley
flip-flop
Punopravni član


RIspekt: +0/-0
Offline Offline

Postova: 715


kolor guru


WWW
« Odgovor #10 na: Travanj 29, 2008, 08:37:25 »

Ma nemash pojma  Tongue
Turbo for teh win  Grin

Kompresor je jako zanimljiva stvarčica,ali daleko od toga sa turbinom/ama se može izvući više snage nego sa kompresorom,nije stvar samo u pritisku,stvar je i u količini zraka,tu je još i gubitak koji kompresor uzima za svoj pogon,dok se turbo pokreće "otpadnim" ispušnim plinovima.
Mene ipak turbina više privlači,kao što kaže flip,sve zavisi od toga što eliš od auta,ako želiš linearno ubrzanje,zviždanje pod haubom Cool onda kompresor,a ako želiš mahnite šuteve u leđa,kihanje na šaltanju onda turbo.

Ili možda paklena kombinacija,oboje   uteg2

http://absolutecars.free.fr/Auto/Lancia/LHA133%20-%20Delta%20S4%20Gruppe%20B%201985A.jpg

cuj ti..  Grin
ja sam za zviždanje uz konstantno linearno ubrzanje...  napuhanko slin slin
Evidentirano

*** show's the finger ***

 Str: [1]   Gore
  Ispis  
 
Skoči na:  

Crotuners.com postoji od 01.03.2005.